Huisreglement

We gaan samen met u aan de slag met het verbeteren van uw pijnklachten, beperkingen en/of problemen in uw functioneren. Tijdens dit behandelproces zijn we afhankelijk van elkaar en de onderlinge samenwerking. Daarom lijkt het ons goed vooraf een aantal afspraken met elkaar te maken zodat we samen de optimale omgeving kunnen creëren met als doel een tevreden patiënt en behandelaar.

Heeft u na het lezen van deze reglementen nog vragen dan kunt u deze stellen aan uw fysiotherapeut.

  • Tijdens de eerste afspraak zal er een intake en onderzoek gedaan worden dat als basis voor het opstellen van uw behandelplan dient. Wanneer u zich zonder verwijzing van een arts aangemeld heeft zal er vooraf nog een screening moeten plaatsvinden om de indicatie voor fysiotherapie te bepalen.
  • Bij de eerste afspraak dient u zich te kunnen legitimeren, het zorgverzekeringspasje te kunnen tonen en een eventuele verwijsbrief te kunnen overhandigen.
  • De gereserveerde behandeltijd is 30 minuten, inclusief de verwerking van administratieve gegevens door de fysiotherapeut.
  • U dient tijdig aanwezig te zijn voor uw behandeling. U kunt geen aanspraak maken op verloren behandeltijd wanneer u te laat arriveert voor uw afspraak.
  • Bij verhindering dient u zich telefonisch minstens 24 uur van te voren af te melden anders zullen de kosten in rekening worden gebracht.
  • Wij vragen u een of twee eigen badlakens of handdoeken mee te nemen.
  • De werkwijze voor de behandeling van de patiënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke handelingen er verricht gaan worden. Als er bezwaren bestaan tegen de handelingen dient de patiënt dit onmiddellijk aan te geven.
  • Indien er door bijv. geloofsovertuiging bepaalde handelingen en of vormen van behandelingen bezwaar bestaat dient de patiënt dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de behandelende fysiotherapeut kan oordelen of de cliënt behandeld kan worden.
  • Als een patiënt er bezwaar tegen heeft om door een fysiotherapeut van een andere sekse behandeld te worden dient dit voor het eerste consult aangegeven te worden.
  • Als er derden (bijv. een stagiaire) bij de behandeling aanwezig zijn, zal vooraf toestemming aan de patiënt gevraagd worden.
  • De fysiotherapeut, en eventuele begeleiders, dienen zich tegenover de patiënt respectvol te gedragen en informaliteit, die niet gewenst is, achterwege te laten.
  • Als er situaties ontstaan die niet gewenst zijn zal in overleg met patiënt en fysiotherapeut een andere fysiotherapeut ingezet of de behandeling beëindigd worden.
  • Besproken onderwerpen met de patiënt blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden.
  • Wij verzoeken u altijd uw afspraken vast te leggen op het afsprakenkaartje. Op uw afsprakenkaartje wordt aangegeven wanneer en hoe laat u behandeld wordt. U bent zelf verantwoordelijk voor het verschijnen op en onthouden van de behandelafspraak.
  • De polisvoorwaarden m.b.t. vergoeding fysiotherapie dient u zelf na te gaan. Het eventueel overschrijden van de behandellimiet/vergoeding is uw eigen verantwoordelijkheid. Bij overschrijding van uw budget fysiotherapie dient u zelf de kosten te betalen.
  • Onze praktijktarieven zijn vrij inzichtelijk en zijn zichtbaar in onze wachtkamer en op de website www.moverovita.nl.
  • Door onvoorziene redenen (bv ziekte) of langdurige afwezigheid kan het zijn dat uw fysiotherapeut vervangen wordt door een collega fysiotherapeut. Dit zal zoveel mogelijk gebeuren in samenspraak met u.
  • In de gehele praktijk geldt een rookverbod.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan.
  • Het meenemen en nuttigen van etenswaren is niet toegestaan.
  • U dient het gebruik van uw mobiele telefoon zoveel mogelijk te beperken.
  • U dient zicht rustig te gedragen, andere patiënten en de medewerkers niet lastig te vallen en de dagelijkse gang van zaken niet te verstoren.
  • In geval van calamiteiten dient u de instructies van de aanwezige BHV’er dan wel het aanwezig personeel of brandweer/politie op te volgen.
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies van uw eigendommen in of rondom ons pand, neem uw waardevolle eigendommen mee naar de behandelruimte.
  • U dient gewassen/hygiënisch te zijn voor iedere behandeling.
  • Indien er kosten door ons in rekening worden gebracht verwijs ik U naar onze betalingsvoorwaarden.
  • Bij gebruik van de oefenzaal is schoon schoeisel verplicht.
  • Computers en andere apparatuur worden alleen door medewerkers van Movero Vita bediend. Het is dus niet toegestaan deze zelfstandig te gebruiken.
  • Bij eventuele onduidelijkheden beslissen de praktijkhouders.
  • Movero Vita is aangesloten bij de Klachtenregeling van het KNGF. Bij klachten over uw fysiotherapeut of medewerkers van Fysiovision verwijs ik u naar onze klachtenregeling.
  • In de praktijk wordt een privacyreglement gehanteerd wat inhoudt dat uw persoonlijke gegevens administratief worden vastgelegd en bewaard conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp). U, als cliënt, of uw wettelijke vertegenwoordiger heeft recht op inzage in het behandeldossier. U kunt uw behandelend fysiotherapeut om inzage verzoeken.
  • Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met u omgaat kunt u dit, via de geldende klachtenregeling, kenbaar maken.